Juletid

Juletid

tisdag 30 april 2013

Wiskey och tapeter........

Ja i fredags blev man FATÄGARE .


Jag blev med bjuden av min vän Per-Åke .
På Mackmyra wiskeyby , ett 30l  fat .
Elegant Gravity fat ska lagras i minst 3 år .


Fatet är till minne av hans fru ( min brukare )
och min pappa som gick bort i sjukdomen
ALS 2005.


Här kokas det ;)


Fat fyllning ;) som att tanka bilen ;)


Nu ska det lagras ........ den som väntar på
nått gott ;)


Efter det blev det lite vänta till middag
med wiskeyprovning .
Då tog vi en Cosmopolitan på stan ;)


Provning ;)


Mamsen ;) bjöd han oxå med ;)


Tidigare i veckan hjälpte han mig tapetsera ;)



Teamwork ;)


Min uderbara barntapet ;)
Man blir så glad av att titta på den ;)
Tycker den blir en bra kontrast emot det
strikta vita och bruna ;)

****************************

Ja köket är verkligen snart klart .
Då är det stugan som väntar ;)


Ha en trevlig Valborg alla bloggisar ;)

Puss å kram tills vi ses igen ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar