Juletid

Juletid

tisdag 5 november 2013

Loppisfynd, Matte och vila ............??!

Trots den tråkiga Fredagen så fyndade jag lite iaf
på Solrosen i Östervåla .
Till er som inte varit där och gillar Loppis och Café
Åk DIT !!
 

Hittade en Kerstin Tillberg mugg , 30 kr ;)
 

 
Men jag gillar mest "gammalt" porslin .
"Berså" av Stig Lindberg, "Fontana" av Gefle Porslin
och "Otso" av Arabia var några andra fynd jag gjorde ;)
 
 
Koppar är ju inte allas eftertraktat just nu
men jag gillar det .
Här en Traktörpanna från Nils Johan 60 kr ;)
 
 
 
Flera djuptalrikar  till samlingen ;)
båda från Rörstrand ;) 20 kr styck :)
 
 
Japp loppis de kuligt de ;)
 
*********************************
 
Idag är det ett grått och tråkigt väder utanför :(
 
På fm har jag varit på mattelektion ,
fick tillbaks ett prov ..........vilket jag KLARADE !!!
Yeeh !!
Inget om prov ännu !!!!
Nu går vi in på Geometri , lite mera logiskt än x och y !!
 
********************************
 
Känner mig fortfarande lite yr , men det
ska väl bli bättre ;)
 
Känns som det är dags för lite bakning snart igen ;)
rensa huvudet med en saffrans bulldeg ;)
 
 
Men nu ska jag softa lite ;)
 
 
En kopp kaffe och lite lektyr ;)
 
Sen blir de  biblioteket för lite julinspiration;)
 
 
*********************
 
Hare bra alla bloggisar , var rädda om varandra !!! <3
 
 
Puss å kram tills vi ses igen ;)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar