Juletid

Juletid

tisdag 10 december 2013

Sven och Telia...........

Ja nu var det nån vecka sedan igen .
Men denna gång skyller jag på Sven och Telia!!!
Han drog in över Sverige i Torsdags förväntades bli kaos
här med  klass 2 varning.
På Fredagen kom han till oss.
Blev väldigt blåsigt och lite snö fick vi
men det var inte så farligt .
 
Jag åkte till mamsen i Gävle för att shoppa julklappar .
Tog tåget , när vi kom mot Älvkarleby började de blåsa ordentligt.
I Gävle var det väldigt stormigt .
Vi fikade på och shoppade hela dagen .
Det tåg jag tog hem var de sista som gick !!!!
Phu vilken tur jag hade .
Signalfel , frysta växlar och försenade tåg !!!!
 
Bredbandet fungerade inte när jag kom hem.
Har ringt Telia i omgångar i 3 dagar med kötider på
upp till 3 timmar !!!!
Vem orkar vänta eller har tid !!!!!!!!!!
Provade igår igen , kom fram efter 45 min !!!
Ja det var ett stort fel som beräknades vara klart 18.00
23.00 var det åtgärdat !!!!
Morr för Telia !!!!!
 
***********************************
 
Självklart har jag bakat och pysslat lite !!!
Mellan matte plugg och jobbande ;)
Nationelltprov på torsdag :/
Känns lite tungt att komma ihåg hela boken :(
Ja ja bara man blir godkänd och kan söka nästa kurs ;)
 

 
Lilla bordet i hallen ;)

 
En liten dikes gran ;)

 
Å massa hyacinter ;)
 
 
Underbara blommar !!!
 
 
Baka har jag ju självklart gjort ;)


 
Lussekatter ;)
 
 
 
Ja det har hunnit bli andra advent med !!
Tiden går så fort man hinner inte med !
Ska pyssla lite med blommor och bakning
denna vecka ;)
 
Har varit på matte på fm nu väntar kvällsjobb.
 
Hare bra alla bloggisar:)
 
Puss å kram tills vi ses igen ;)
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar