Juletid

Juletid

tisdag 27 november 2012

Nu är det mycke på g ;)

I helgen vart de mera julstök;)
En lugn lördag förmiddag med mellokryss å latte drickande ;)
Eftermiddagen till Skattgården på julmarknad ,
å jösses så mycke såååååå mycke folk ;) KUL.
Söndagen bakades det PEPPARKAKOR med barnen och mamsen ;)
Hemgjord mammadeg ;) mums 4 liter , tog en stund men det är det värt .
 

 Gillar olika former, någon ny varje år .
 
 
 
Små glöggpeppisar .
 
 
Ett litet fikabord uppdukat när alla bänkar är fulla med deg .
Fika måste man alltid göra plats för .
 
 
Lilla <3 är sugen å smaka .
 
 
Några färdiga ;)
 
 
Ååååå de luktat ljuvligt när man bakar peppisar .
Lukten sitter kvar i ugnen flera dagar efter .
 
 
Japp det blev lite glöggmys i uterummet med  en härligt
värmande brasa;) Gillas mycke av hela familjen .
 
 
Många planer som ska genomföras innan jul .
Byta toalettstol x2 , tvättställs blandare x2 .
Stora hjärtats rum ska rustas tapeter , måla tak, fönster ,
alla möbler ska bytas från syrabetsad furu till vitt ;)
återkommer med bilder på förvandlingen.
 
Tror jag skaffar mig saker att göra hela tiden för att
känna att jag gör någon nytta och att dagarna går fortare .  
Nu när jag nu inte har nått jobb ( som jag verkligen
hoppas på att få snart ).
 
 
Puss och kram till nästa gång vi ses :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar