Juletid

Juletid

tisdag 2 december 2014

Stugbygge och jobb!

Nu har jag varit 3 månader på CIVA !
Är fortfarande ny på jobbet !
Men de är man tydligen i ca 1 år !
Lär mig nya saker varje dag .
Många olika sjukdomar och åkommor
som är nya för mig .
Svårast är nog respiratorn som
kan ha massa olika inställningar .
Och alla dessa drän man kan ha
på olika ställen i buken !!
 
 
Det är bla Intox, Pankreatit, Sepsis,
Meningit, Hjärtstopp, Trauman m.m
som patienterna  vi behandlar har .
 
Snart dags att bege sig till ännu
ett nattpass ;)
Men först lite bygge ;)
 

Stugbygget !                                                            


Äntligen ska de bli fönster på gaveln ;)
 

 
Det är lite pyssligt när marken under är så
kuperad av berghäll.
Skylift är ett bra hjälpmedel ;)
Och jag skulle ALDRIG !
kliva upp där !
Är för höjdrädd !

 
Maken och svärfar ;)
 
 
Båda på plats ;)

 
Innefrån :)
 

 
Med foder !
 
Blev riktigt bra,  ljust och fint  inne.
Och helt tätt :)
Inte så mycket kvar nu :)
Känns skönt efter att ha byggt i 2,5 år ;)
Men tar man bara den lediga
tid man har efter jobb och helger.
så tar det lite tid .
Ska bli skönt när det är helt klart
och man kan njuta av att
bara vara i stugan ;)
 
 
En kopp kaffe och sen mot
nattpasset ;)
 
Har passerat 10.000 besökningar
på bloggen !!
Helt otroligt att så många vill besöka
min blogg !
TACK !!!!!
 
 
 
Hare bra alla bloggisar ;)
Puss å kram tills vi ses igen ;)
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar