Juletid

Juletid

onsdag 12 december 2012

Loppis makeower........... :)

I går blev det en tur till Valbo och shoppa lite mera julklappar ;)
Nu är det inte många kvar att inhandla .
 
På kvällen skulle stora <3 fota sig med tjejlaget
i Skärplinge .
Jag och lill smulan var hemma och pyssla och bakade lite .
 

Loppisfynd !!!
 
 
 

Sprejade adventsstaken vit och knöt på lite spets.
 
 
Gjorde som ett fönster med spets , den är frostsprejad .
Gamla notböcker en fin detalj tycker jag .
 
 
Sprejade även dom här vita och knöt ett grovt snöre ;)
 
********
 
Sen fick jag användning för mina kakmått jag köpt
tidigare och farmors  7 sorter kakor från 1950 ;)
Dessa kakor hade alltid min mormor på julen som
en väninna bakade åt henne , dom är sååååå goa .
NOSTALGI 
 
 
 
Smörja och "bröa" med flagad mandel .
 
 
Klicka i smeten , det var lite puligt men det gick .
 
 
Så här blev dom ;)
MUMS !!!!!!
 
 
Idag är det pyssel i strut format som gäller ,
ska nog ta mig en liten loppis sväng med ;)
Kvällen avslutas med hockeyträning .
 
Ha en fin fin Onsdag mina bloggisar
 
Puss å kram tills vi ses igen ;)
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Härligt med julpyssel och bak. Man blir glad av sådant. :)

    Ha det fortsatt fint och ta hand om dig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ps. Tusen tack för fina boktips. :) Jag kan bara instämma ´då det gäller Sarahs nyckel - mycket bra. De andra två har jag inte läst så de skriver jag genast upp på min bibliotekslista. Tack snälla! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera